سریعترین راه تامین کتاب در ایران

شهاب حسینی شمس تبریزی

کتاب ملت عشق چطور پرفروش ترین کتاب ایران شد ؟

 

کتاب ملت عشق
ملت عشق الیف شافاک

 

با چندین نفر از خوانندگان کتاب ملت عشق صحبت کردیم و نظرات آن ها را هرچند کوتاه گرفتیم و برای شما آماده کردیم ، البته نظرات تمامه یک طرفه نیست و برخی نظرات مثبت و برخی نظرات منفی هستند.

 

تغییر با کتاب ملت عشق

1-امکان ندارد این کتاب را بخوانی و بعد از آن، همان آدم دیروز بمانی! من که واقعا تغییر را احساس می‌کنم. اینکه آدم پرفروش‌ترین رمان یک ملت را هم بخواند، خودش یک مزیت مهم دیگر کتاب است. ساختار کتاب بسیار جالب است اما بافت آن‌ را زیاد دوست نداشتم. خیلی زیاد از حد توضیح داده، احساس می‌کنم نویسنده داره به شعور من خواننده توهین می‌کنه. عاقلان را اشارتی کافی‌است … اینکه از مولانا بگوییم، از مولانا بنویسیم، و از مولانا بخوانیم را خیلی دوست دارم. گاهی وقت‌ها همین چیزای ساده باعث میشه آدم احساس کنه غیر از تورم اقتصادی و بیکاری، یه نصیب‌های دیگری هم از ایرانی بودن خودش برده ….

 

2-این کتاب واقعا سبک جالبی داره .جابجایی زمانی بین زمان حال و زمان مولانا و تعریف داستان از زبان شخصیت های مختلف و روایت داستان از زبان اونها جذابیت خاصی ب کتاب داده ولی خب از جهتی ب این دلیل ک دوستان خارجی ما روایت زندگی مشاهیر مارو از ما بهتر میدونن یکم ناراحت کنندس‌ ب خصوص اینکه من تا قبل این کتاب هیچ اطلاعاتی راجع ب شمس نداشتم ….

 

3-یه شاهکار ادبی که آدم رو با شخصیتهای داستان از بوستون قرن بیستم میکشونه به بغداد و قونیه قرن هفت با خوندنش به زندگی مولانا و شمس و طرز نگرششون به دنیا پی میبرید. هرچند که نباید غافل شد که شریعت و ظاهر راه رسیدن به طریقت و باطن هست و نباید کنار گذاشته بشه

4-شاید پررنگ ترین چیزی که از کتاب تو ذهن میمونه اینه که اینقدر با منطق و عقلی که فکر میکنیم کامله قاطعانه نظر ندیم و قضاوت نکنیم, هر انسانی یک اثر زیباست که خداوند خلق کرده و هر کدام از آنها که این کتاب رو بخونند برداشت متفاوتی خواهند داشت یکی متنفر میشود و دیگری عاشقانه پای کتاب مینشیند و برای صدمین بار هم با لذت آنرا میخواند. ببینید عشق را کجا و چگونه و در وجود چه کس یا چه چیز میتوانید پیدا کنید؟ همه درگیر عشق هستند, همه در مواجه با عشق دو حالت دارند: یا درست در میانش هستی در آتشش یا بیرونش هستی, در حسرتش فضای قرن هفتم را آنچنان به تصویر میکشد که حسرت میخوری از اینکه تا کنون هرآنچه از شمس و مولوی شنیده ای و در کتابها خوانده ای جز شناختی سطحی به تو چیزی نداده است, بله این کتاب را نه یکبار بلکه بارها خواند ده ها و شاید صدها بار… بستگی به نگاه خواننده دارد اگر روی داستان اللا متمرکز شوید شاید این کتاب را سطحی بدانید اما اگر جوهره ی اصلی کتاب را که همان مولوی و شمس هستند ببینید اگر به دنبال جستجوی آنها در قرن حاضر باشید شاید نظرتان عوض شود.

الیف شافاک

5-کتاب خوبیه،معلومه که نویسنده با توجه به تحصیلات آکادمیکی که داشته(ظاهرا دکترای روابط بین الملل)یه جورایی خوب هم تحقیق کرده بود.ولی از وجه داستانیش که بگذریم مشکل مولوی خوانی اینه که به تعبیر خود حضرت مولانا” هرکسی از ظن خود شد یار من”دوستان علاقمند رو توصیه می کنم اثر فوق العاده استاد زرین کوب با نام پله پله تا ملاقات خدا رو بخونن و بعد مقایسه ش کنن با ملت عشق.

6-یه کتاب اسرار امیز… با خوندنش خیلی چیزا یاد گرفتم.. من پیش از این هم عاشق مولانا بودم اما الان فهمیدم باید عاشق معشوق مولانا یعنی شمس می بودم.. وبه قول شمس باید در نهایت عاشق خدا بود.. بهرحال امیدوارم هممون شمس زندگیمون رو پیدا کنیم که ما رو به خدا وصل کنه “ملت عشق از همه دین ها جداست…”

ارسلان فصیحی

7-نباید نقش مترجم این اثر را در شیوایی،گیرایی و جذابیت آن نادیده گرفت. ترجمه ای روان، با گویش روزمره. در خصوص خود اثر، هرچند در ابتدا کشش چندانی ندارد، منتهی گویی موتور آن ناگهان روشن میشود و خواننده را سخت اسیر میکند. نکته دیگر اینکه، کتاب در اوج تمام میشود.

 

8-ملت عشق میشه گفت فوق العاده ترین کتابی بود ک خوندم … چون روزی چند صفحه بیشتر نمیشد ک بخونم میتونم بگم با شخصیتاش زندگی کردم و کسی ک خیلی توجهمو جلب کرد بیشتر رفتارش ،شخصیت فوق العادش ..شمس بود قبل خوندن این کتاب شعرای مولانارو دوس داشتم و عاشق خود مولانا و ریتم شعراش ولی بعد ملت عشق شمس شد نمونه ی ادم خارق العاده و نادر برام حالا وقتی شعرای مولانارو میخونم هم بهتر متوجه میشم هم دلم میگیره … ممنون ازتون بخاطر این کتاب محشر

 

9-یک کتاب عالی و‌بینظیر بود، همیشه دلم میخاست درباره داستان مولانا و شمس تبریزی بدونم ولی هیچ وقت حوصله ام نمیشد برم سمت کتابهای فلسفی، این کتاب به بهترین و‌ جذاب ترین روش ممکن این داستان رو روایت کرده بود. لذت بردم. سپاس

 

10-کتاب خیلی خوبی بود نثر روان و جریان داشتن داستان بین زمان حال و دوران مولانا و از طرفی تفاوت های جغرافیایی داستان و در کنارش نزدیکی کتاب به فکر ایرانی به طوری که اگه کتاب رو بدون جلد به دستم میدادن فکر نمیکردم ترجمه است.در کل عالی است و ارزش خوندن داره به شدت

شمس تبریزی مولانا ملت عشق

11-کتاب خوبیه ولی باید یادآور شد که این کتاب داستان روایت می کند نه تاریخ، درست مثل کتاب امینه مسعود بهنود که البته خود بهنود پیش از شروع داستاناشره می کند که م یخواد داستان تعریف کند نه وقایع تاریخی. متاسفانه چنین داستان هایی در حافظه تاریخی افراد می تونه تاثیر گذار باشه و پس از مدتی مرز واقعیت و خیال پردازی نویسنده برای خواننده با هم آمیخته بشه!

 

12-من هیچ وقت رمانی رو که یه بار خوندم ، دوباره نمی خونمش حتی اگه خیلیم ازش خوشم بیاد ، ولی این رمان … باید هزاران بار خوندش ، اما نه بلافاصله ، تا هر بار از یه نگاه دیگه داستانو بخونیم ، راستش این کتاب می تونه نوعی کتاب روانشناسی هم باشه ، خیلی آموزندس مطمئنا بعد خوندنش می بینید یه چیزایی تو ذهنتون تغییر کرده .

 

13-کتابو به خاطر تعریف های بسیار زیادی که ازش شده بود گرفتم.اصلا در حد و اندازه ی این همه تعریف نبود .اصلا ها!کسل کننده بود یه جورایی ،اصلا کشش نداشت اگه به خاطر وعده ی بهتر نشدن کتاب و کنجکاوی چطور پیش رفتن ماجرای اللا و عزیز نبود، همون اول ول می کردم .در نهایت اصلا راضی نبودم و با خوندن این کتاب برای خوندن کتاب مادرم دوبار مرد از همین نویسنده هم دچار تردید شدم.

 

14-کتاب ملت عشق یه کتاب ساده نیست ک یه بار بخونیش و ازش خوشت بیاد و تموم شه بره با این کتاب باید زندگی کرد روح ادم با خوندنش تازه میشه هر قاعدش رو ک میخوندم یا اشکمو در میاورد یا لبخند روی لبم میاورد … کار فوق العاده ای بود که دید ادمو نسبت به صوفی ها تغییر میده و ادمو کنجکاو تر میکنه

 

شهاب حسینی شمس تبریزی

به زودی فیلم شمس و مولانا که درواقع بر اساس کتاب ملت عشق فیلمنامه آن طراحی و بازسازی شده است  با بازی شهاب حسینی و پارسا پیروزفر ساخته و پرداخته میشود.

 

15-گر این کتاب رو نخونید نصف عمرتون برباده.بعد خوندنش تازه معنی عشق رو میفهمین.شک نکنید.ارزش این کتاب از طلا بیشتره.وقتی میخونینش بعدش هر بیت از اشعار مولانا انگار تازه رنگ تازه میگیرن به خودشون.

 

 

خرید کتاب ملت عشق

 

 

خرید کتاب صوتی ملت عشق

قبلی
10 کتاب پرفروش ایران در سال 98 + کد تخفیف
بعد
چرا کتاب صوتی انتخاب مناسبی است ؟

پست های مرتبط

نظرتان را بنویسید