نقد و نظر (درآمدی جامع بر نظریه های فمینیستی)

68,000 تومان

درباره کتاب:

کوشش های فکری زنان در کمتر از دویست سال گذشته چشم اندازهای تازه

خرید کتاب

درباره کتاب:

کوشش های فکری زنان در کمتر از دویست سال گذشته چشم اندازهای تازه ای به روی دانش بشر گشوده و پرسش های مهم بسیار به میان آورده است. اما تنوع و تضارب شگفت آورِ اندیشه ها خود به سدی در برابر درک چند و چون آن ها بدل شده است.

ورود به این عرصه پرهیاهو به قصد تدارک تحلیلی سنجش گرانه از اندیشه هایی بس گوناگون – از نظریه های فراگیر و پردامنه لیبرال فمینیستی، تا ژرف اندیشی های خلاق و گاه تندروانه رادیکال فمینیست ها که بنیان علم و اخلاق و سیاست و کیاست را به چون و چرا کشیده اند؛ از بحث های غامض روان کاوی، جدل های مارکسیستی و راهکارهای سوسیالیستی تا پیچیدگی های نوشتاری فمینیست های پسامدرن – کاری ست به غایت دشوار که نویسنده فرهیخته کتاب، با استادیِ تمام از عهده آن برآمده و حق این اذهان کوشنده را در متنی معتبر و ماندگار ادا کرده است.
محصول کار او، از یک سو درآمدی جامع و مفید برای آشنایی با روند شکل گیری و رشد این اندیشه ها به دانشجویان و پژوهندگان این عرصه عرضه می کند، و از سوی دیگر نمونه ای برجسته به دست می دهد از تحلیل روشنِ انتقادی و به ویژه از نقد فمینیستی: شورمند، موشکاف، پرسشگر، مشعوف، شکاک، واقع گرا، رویایی، دلواپس…

کد کالا

132746

دسته‌بندی

موضوع

نویسنده

مترجم

ناشر

قطع

رقعي

نوع جلد

نرم

تعداد صفحات

۴۲۴

عرض
ارتفاع