انتخابات لیله القدر نظام اسلامی

4,500 تومان

برپایی نظام جمهوری اسلامی و مشارکت مردم در تمام برنامه ها و تصمیم گیری های اس

خرید کتاب

برپایی نظام جمهوری اسلامی و مشارکت مردم در تمام برنامه ها و تصمیم گیری های اساسی آن، بر تمامی تصورات و برداشت های نادرست از اسلام و حکومت اسلامی، خط بطلان کشید. آنچه بعضاً قبله ی آمال دمکراسی های حقیقی است، در تکوّن سه دهه از نظام جمهوری اسلامی ظهور و بروز یافته است. انتخابات های پی در پی و سالانه، مشارکت مردمی فعّال و با حدّ نصاب بالا و چشمگیر و اعتماد رو به تزاید مردم و مسئولان و حضور فعّال سلایق مختلف سیاسی و فرهنگی در جمع برگزیدگان از نکات برجسته و قابل تأمّل در این موضوع است.

انتخابات را مجموعه عملیاتی دانسته اند که جهت گزینش حاکمان یا تعیین ناظرانی برای تدبیر و مهار قدرت انجام می گردد، همچنین انتخابات را ابزاری گفته اند که شهروندان می توانند به وسیله ی آن در شکل دهی و عینیّت بخشی نهادهای حکومتی و تعیین متصدّیان اعمال اقتدار مداخله نمایند

در دوران معاصر با عمومیّت یافتن حقّ رأی به همه ی اقشار مردم، انتخابات به یکی از مهمترین جلوه های زندگی سیاسی تبدیل شده است. تجربه ی این نظام نوین نشان داد که استفاده ی حداکثری از مشارکت مردمی، رعایت اصل حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش، رعایت حق اساسی انتخاب شدن و انتخاب نمودن در چارچوب نظام جمهوری اسلامی امکان پذیر است و تعالی بخش خواهد بود. در ایران به طور میانگین در هر سال، یک انتخابات پرشور و حماسی برگزار شده است و هر رأیی که در صندوق های آراء از سوی این ملّت قهرمان ریخته شده است، پیش از هر چیز، رأی به نظام اسلامی و قانون اساسی و بیعت با رهبری بوده است. کتاب پیش رو، گردآوری بخش مبسوطی از بیانات و نظرات مقام معظّم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای است که مطالعه ی آن خصوصاً به اهالی سیاست و نخبگان جامعه، بسیار توصیه می شود.

صفحاتی از کتاب
انتخابات، صحنه مشارکت عمومی

آنچه امروز در سطح کشور در زمینه انتخابات جریان دارد، همان چیزى است که براى ملت ایران و براى سرنوشت این کشور، امرى لازم و ضرورى و مطلوب است. شور و شوق انتخابات، همه ‏جا را فراگرفته است و همه احساس مى‏کنند که در این امر بزرگ، سهیم و شریکند. ملت احساس مى‏کند که آینده امور اجرایى کشور در دستان اوست؛ زیرا یک نفر را در رأس قوه مجریه مى‏فرستد. آینده سازندگى کشور، اداره کشور، روابط کشور، فرهنگ کشور، اقتصاد کشور، مسائل اجتماعى، مسائل انسانى، همه و همه از همین ‏جا آغاز مى شود. یک دوره دیگر به دنبال دوره‏هاى گذشته – که بحمدالله با موفّقیت همراه بوده است – در پیش است. مردم احساس مى‏کنند که در این قضایا سهیمند. این، درست همان چیزى است که ما آن را از خداى متعال مى‏ خواستیم و دشمن مایل نبود و در دل از آن ناراحت بود و مى‏خواست این‏گونه نباشد. دشمن مى‏ خواست که انتخابات در ایران با استقبال عمومى مواجه نشود؛ اما امروز عکس آنچه که دشمن مى‏ خواهد، در صحنه مشهود است. همه منتظر روز جمعه ‏اند. همه منتظرند که بتوانند به آن کسى که مورد علاقه‏ شان است و به تشخیص آنها اصلح است، رأى بدهند. این، چیز خیلى خوب و برجسته ‏اى است.

موضوعات مهم
اهمیّت مشارکت و حضور مردم/مردم؛ انتخابگر همه ی ارکان نظام اسلامی/محوریت قانون در انتخابات/دو رویکرد تبلیغاتی در دموکراسی حقیقی و تقلّبی/فتنه گری اشخاص و دشمنان/انتخابات نماد مردم سالاری اسلامی مظهر اقتدار ملّی /بشریت؛ محتاج تشنه ی مردم سالاری دینی

کد کالا

29007

دسته‌بندی

موضوع

نویسنده

ناشر

قطع

رقعي

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد چاپ

۴

نوع جلد

نرم

تعداد صفحات

۲۳۰

عرض
ارتفاع